Sunday 11 March 2012

KATA-KATA ALUAN PENASIHAT

SEULAS PINANG
SIDANG AKHIL BIN GHAFAR
PENGERUSI JKKK MERLIMAU


Assalamualikum w.b.t.

            Terlebih dahulu ingin saya melahirkan perasaan sukacita yang tidak terhingga kerana Gerakan Belia 4B (M) Cawangan Merlimau Pasir sebuah organisasi di bawah JKKK Merlimau yang juga sebuah persatuan belia buat julung julung kalinya menyertai dalam Anugerah belia Negara Peringkat Negeri Melaka pada tahun ini. Ini membuktikan bahawa golongan belia di Merlimau Pasir telah melaksanakan tugas mereka dengan baik bagi mewarisi kepimpinan kampung pada masa akan datang.

            Saya amat menyokong penuh Anugerah ini diadakan kerana dari sinilah belia di kampung kampung dapat mempertingkatkan mutu pengurusan pentadbiran Persatuan Belia agar persatuan belia tidak berkubur begitu sahaja. Saya percaya Gerakan Belia 4B (M) Cawangan Merlimau Pasir akan bekerja keras memastikan setiap aspek penilaian diurustadbir dengan baik.

            Saya juga mengharapkan supaya Ahli Ahli Panel dapat memberikan pertimbangan yang sewajarnya kepada anak anak buah saya di kampung Merlimau Pasir ini. Akhir kata, saya ingin mengucapkan SELAMAT MAJU JAYA kepada Gerakan Belia 4B (M) Cawangan Merlimau Pasir, semoga setiap yang kita lakukan adalah satu ibadah dan akan mendapat tempat di akhirat kelak.

Sekian.

“MERLIMAU PASIR, KAMPUNGKU SAYANG”

No comments:

Post a Comment